Bu Blogda Ara

24 Ocak 2014 Cuma

Bir Öykü Kitabı Okudum ...

Nazlı Eray , kitabıyla tanısmam da ayrı bir hikaye ..

Ne okumak istediğime karar veremiyorken  ,yakın bir arkadasımın önerisiyle kendisinin kitabıyla tanıştım. Kitabı çok bekledim , edindim , başlamak icin bekledim .. Okudum bitirmek icin bekledim .. Bitirdim , yazmak için bekledim. 
Kitabı hep bekledim. 
Aslında diger kitaplarını okuyup mu bir şeyler yazmalıyım, yoksa şimdi mi kararına varamadım , fakat "Bekleme Ustası " olamadım ..

Kız Öpme Kuyruğu'nu okudum , Laz Bakkal'la başladı ilk öyküsüydü kitabın. İlk sayfayı bitirdiğimde kitabın kadın ağzıyla yazıldıgının farkına vardım, vardım da buna neden şaşrdığımı düşündüm bir zaman. 
Sürekli erkek yazarları mı okumuşuz? Başarılı öyküleri kadınlara yakıştıramadık mı yoksa? Yoksa kadın olarak bile bir erkeğin ağzından mı yazılmasını bekliyorduk ? Ben yazsam bir erkek gibi mi yazacaktım . Orada bir adam bir kadına aşık olacaktı , ve aşık olunan kadını erkeğin dilinden mi dinlemek istedik, kendisinden adamı dinlemek yerine? Nedendi bunlar? 
Böyle başladı kitap ..

"Bekleme Ustası" olan kadın mı dersiniz bir anda kendisini iki adam arasında bulan, yoksa bir aklı günümüz zavallısından biraz daha ince olan bir Aşık'ın  yol kenarında durup türküsünü söylerken  varmışcasına  çaldığı sazı için , genç bir adamın ondan korkan sevgilisini güvende tutmak(!) adına hırpalayıp trenden attığındaki  incinmişliğini "beni trenden attıklarında düştüm sazım kırıldı, artık çalamam" demesini mi dersiniz , bilmem. Bitirmemek için olması gerekeni yaptım ben .. Sanki başka kitabı yokmuş gibi. Var elbet de benim bu kitapla aramda başka bir şey var artık.

Kitabı aldıgımda üstüne not yazmışım 
"Çok Bekledim ... 20.06.2013 "
Kitaba geç başladım , bir solukta okuduktan sonra bu notun altına yüzümde bir gülümsemeyle bir not daha düştüm
"Beklediğime değdi .. 20.12.2013"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder