Bu Blogda Ara

23 Ekim 2012 Salı

Tedi Papavrami'yi dinledik.. Ee sonra?

Biraz gec olmakla beraber, bu gectigmiz hafta Tedi papavrami ve Sefika Kutluer solistliginde Selanik Festival Orkestrasi konserlerine katildim.
Tedi Papavrami sasirtan basarili teknigiyle mukemmeldi ama konserden beklentimizi dusuk tuttugumuzu ve bu yuzden beklemedigimiz bir resital dinledigimizi kabul etmek lazim.
Eugene Ysane`nin Keman icin 6 Sonatini seslendirdi Tedi Papavrami ama salonunun cogunlugunun ilk defa duydugunu dusundugum bu bestecinin eserlerine biraz yabanci kaldik, ik iki eser bitiginde bitti mi ara mi verdi kargasasini farkettik , alkislar bundan sonra basladi.
Izledikce yoruldum, keman calmak hakkinda hic bir fikrim yokken ben bile yaptiklarinin ne denli zor oldugnu gorebiliyordum,kaldi ki biraz esere yabanciliktan sIkIlmis olsam da hayranlikla izledim.
Konserin en guzel yani da Bach calmasiydi sanirim, konser sonunda uzun sure alkislanan Tedi Papavrami sahneye donup Bach in bir eserini seslendirdi.
Konseri duyururken 9 yasindaki videyosunu paylasmistim, 9 yasinda Paganini calan virtuoz  heryerde dinleyemeyecegimiz bir teknikle bize her zaman sahit olamayacagimiz bir resital dinletti.
Videolar youtube'da ve burda ..

 


 



Bir de Bach caldi tabi, o da burada..
Selanik Festival Orkestrasi ve Sefika Kutluer de bir sonraki yazida.
Program ve Tedi Papavrami'nin hayatini anlatan yazi icin Festival Sayfasi  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder